”Det är bara att träna mer och äta bättre”

Så har många sagt till mig, både när jag förut testade 5:2, och nu när jag kör LCHF i kombination med 8:16. Att jag borde sluta med trendiga dieter och bara köra det grundläggande; mindre mat, mer rörelse.

Och det funkar säkert bra för vissa, men inte för mig.

Jag BEHÖVER struktur, stränga regler och bestämmelser. Att inte äta något med mer än 5% kolhydrater, att inte äta dessa tidpunkter, att ta morgonpromenad så många dagar i veckan och gå till gymmet på hyfsat bestämda dagar.
Annars funkar det inte.

Som nu. Vi var på Yasuragi i veckan, och då hade vi bestämt att strunta i lchf, och bara äta som vanligt. Det var extremt trevligt, och redan dagen efter kände jag hur det spårade. Plötsligt var jag HUNGRIG hela tiden, ville småäta, helst onyttigheter. Vips hade jag gått upp ett kilo.


När jag var på Yasuragi och vältrade mig i kolhydratssynd.

Jag hade även bestämt att när det blev varmt, så skulle jag få unna mig en glass ibland. Det gjorde jag igår.

Nu är det KAOS i min hjärna.

Hur är reglerna nu? Hur ofta får jag unna mig? Och om jag ska unna mig ibland, måste jag då sluta med min frukostsmoothie som består till en tredjedel av grädde, för att inte det tillsammans med lite extra kolhydrater driver mig rätt mot Elvis-döden?

 

Nån som känner igen sig? Tips mottages isåfall tacksamt.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras